ראשי » מגזין הפיצה » לקוח מוסלמי תובע 100 מליון דולר מפיצרייה

לקוח מוסלמי תובע 100 מליון דולר מפיצרייה

חלאל

מוסלמי שהזמין פיצת "חלאל" מפיצרייה במישיגן, תובע כעת את הפיצרייה על כך שמכרה לו פיצה המכילה נקניק חזיר אמיתי ולא תחליף. סכום התביעה – 100 מיליון דולר.

חוקי הדת המוסלמית אוסרים עלמאמיניה לאכול בשר חזיר. בשר המותר לאכילה על פי הדת המוסלמית מכונה "חלאל" (חוקי).

פיצריית Little Caesars בדירבורן, מישיגן, פירסמה כי היא מוכרת פיצה "חלאל". מוחמד באזי, לקוח מוסלמי, הזמין פיצת פפרוני "חלאל", כך שהנקניק שעליה אמור להיות תחליף חזיר ולא נקניק פפרוני מבשר חזיר אמיתי.

בכתב התביעה שהגיש כנגד הפיצרייה נטען כי הפפרוני על הפיצה היה עשוי מבשר חזיר, ובאזי ואישתו גילו זאת רק לאחר שכבר אכלו ממנה.

מאג'ד מוגדי, עורך הדין של באזי, טוען בתביעה כי הפיצרייה עברה ביודעין על הנחיות המחוז בנושא אמת בפרסום אוכל כשר והונתה את ציבור לקוחותיה.

על פי מסמכי בית המשפט, באזי לקח את הפיצה הביתה והוא ואישתו החלו לאכול ממנה.

בשלב מסוים הם זיהו כי הנקניק עשוי מבשר חזיר ולא מבשר המותר על פי הדת המוסלמית, דבר שגרם להם להיות חולים לאחר שהבינו כי הם צרכו בשר אסור. באזי הגיש תלונה במשטרה.

כחודש לאחר מכן חזר באזי לפיצרייה, ושוב הזמין פיצת פפרוני "חלאל". לטענתו, הוא שוב קיבל פיצת פפרוני מבשר חזיר וזאת למרות שבקבלה צוין שהוזמנה פיצה "חלאל", וכך גם צוין במדבקה על גבי הקרטון.

על פי עצת עורך דינו, חזר באזי לפיצרייה להתעמת עם מנהל הפיצרייה ואף הקליט את שיחתם. המנהל טען להגנתו כי באזי הזמין פיצת פפרוני רגילה וביקש שידביקו מדבקת "חלאל" על קרטון הפיצה, טענה שבאזי מכחיש.

עורך הדין מוגדי טוען כי הפיצרייה הונתה במכוון את לקוחותיה. התביעה היא על סך 100 מליון דולר, כפיצוי על "נזק בלתי הפיך" שנגרם לבאזי ולאלפי לקוחות הפיצרייה המוסלמים שאכלו בלא יודעין בשר אסור על פי דתם.

דוברת מטעם הפיצרייה ציינה כי על אף שהם לא יכולים להגיב על תביעה בהליכים, הם מתייחסים לכך ברצינות רבה למרות שהם מאמינים כי התביעה חסרת בסיס.

מר מגש

מייסד האתר והאב הרוחני שלנו. האגדה מספרת שפיצה הייתה המילה הראשונה שאמר כתינוק. מר מגש שולט בכל רזי הפיצה ויודע לענות על כל שאלה שלנו בנושא.

תגובה 1