ראשי » מגזין הפיצה » לוח מודעות של פיצרייה ריגל אחר לקוחות

לוח מודעות של פיצרייה ריגל אחר לקוחות

ריגול פרסומי

לקוח שהגיע לפיצרייה באוסלו, נורווגיה, צפה בלוח המודעות המציג מוצרים מתוך התפריט, וגילה לתדהמתו שהלוח לא מציג תמונות בסדר אקראי, אלא צופה חזרה בלקוחות.

לקוח בפיצריית "פפה" (Peppe's Pizza) באוסלו, נורווגיה, גילה לתדהמתו שלוח המודעות, התמים לכאורה, הממוקם בפיצרייה נושא מצלמה חבויה. המצלמה, כך מתברר, מחוברת למחשב המריץ תוכנת זיהוי פנים. בהתאם לניתוח הממוחשב, נבחרות התמונות המוצגות על הלוח – פיצות עסיסיות וגדושות בתוספות לגברים, סלטים לנשים …

הדבר התגלה במקרה, כאשר תקלה במערכת גרמה לכך שבמקום תמונת מוצרים, הופיעה על הצג תמונת מסך המחשב וממצאי התוכנה, הכוללים פרטי זיהוי כגון: גבר/אישה, צעיר/מבוגר, הבעות פנים, הרכבת משקפיים, וזמן תשומת הלב שניתנה לפרסומת.

הלקוח העלה צילום של התצוגה לפורום טכנולוגי, ומשם קצרה הייתה הדרך להפיכתו לציוץ ויראלי בטוויטר.

קיירוס (Kairos), החברה שיצרה את לוח המודעות עבור הפיצרייה, כך נטען, מסבירה כי ניתוח דמוגרפי עוזר להבין את הצרכים והדרישות של הלקוחות הפוטנציאלים, לייעל את העסק בהצעת מוצרים מתאימים, ובכך להגדיל מכירות ורווחיות.

הסברים טכניים ושיקולים עסקיים לא עניינו, כצפוי, את מרבית המגיבים, אשר התרעמו על כך שהם נצפים בהיחבא על ידי המערכת וציינו כי הדבר מעורר בהם חלחלה וצמרמורת.

Lee Gamble on Twitter

A crashed advertisement reveals the code of the facial recognition system used by a pizza shop in Oslo…

נינג'ה מרגריטה סלייס

מסתורית ולא נוטה לדבר הרבה, מוכנה לנסות כל פיצה וכל תוספת ולא מפחדת משום אתגר.
חובבת בצק דק ואוהבת להוסיף לפיצה שלה זחוק. נינג'ה מרגריטה סלייס אחראית לטעום כל פיצה באשר היא, ללא פחד וללא חרטות.

הוסיפו תגובה