ראשי » חומרי גלם וכלים לפיצה » כל מה שרציתם לדעת על תנורי פיצה

כל מה שרציתם לדעת על תנורי פיצה

תנור פיצה

המרכיבים של הפיצה הם לא הדבר היחיד שמשפיע על התוצאה הסופית. קיימים סוגים רבים ושונים של תנורים מסחריים ולשימוש אישי, הנבדלים גם ובעיקר בהשפעה על הטעם.

כפי שיש הרבה סוגים שונים של פיצות, כך קיימים סגנונות שונים של תנורים לפיצה. מה שאתם מכניסים לתוך התנור הוא לא הדבר היחיד שמשפיע על הטעם של מה שיוצא ממנו. ההבדל במעלות הבישול וסגנון האפייה בין התנורים השונים אחראיים על האופן שבו נאפות הפיצות, ומכאן גם אחראים לטעם הסופי שפוגש את בלוטות הטעם שלכם.

להלן סוגי תנורי הפיצה העיקריים:

תנור שריפת עצים

תנור פיצות האופה באמצעות שריפת עצים נמצא בשימוש לרוב במסעדות או בתי קפה, המקפידים על איכות החומרים והאפייה.

בתנור שריפת עצים ניתן לעשות שימוש בפחם או בעץ שניתן לשרוף (בדומה לאח להסקה). תנורים אלה מגיעים לטמפרטורות מאוד גבוהות ומעניקות לפיצה טעם מעושן, אפייה אחידה, וכל עוד הטמפרטורות נותרות גבוהות – הפיצה תאפה במהירות.

תנור פיצה סטנדרטי

פיצריות ומזנונים אשר יש להם החזר חודשי גבוה, בדרך כלל משתמשים בתנור הסטנדרטי. בתנור סטנדרטי הפיצה ממוקמת באמצעו ולהבות הגז אופות את הפיצה בזמן שהיא עוברת לאורך המסוע ויוצאת מצידו השני.

גם בתנור זה הפיצה נאפית די מהר, כך שזמן ההמתנה לרוב לא עולה על 8-7 דקות.

מדפים מאבני אפייה

תנורי פיצה בעלי מדפים העשויים מאבני אפייה הם לרוב פופולריים במסעדות פיצה יוקרתיות יותר. השימוש בו יוצר טעם אותנטי של פיצה אשר נאפתה על אבנים לוהטות. בכדי לחקות את הטעם של מדפי האבן, ניתן לרכוש אבני פיצה לשימוש בתנור הביתי.

תנורי פיצה לשימוש בחצר

בשוק קיימים סוגים רבים של תנורים המיועדים להכנת פיצה ביתית בחצר הבית. רבים מאוהבי הפיצה יסכימו שהחיים הם לא אותו הדבר אם אין תנור פיצה הניצב בחצר הבית.

תנורי פיצה לחצר הם בעלי מבנה של לבנים, בטון או אבנים ויכולים לעשות שימוש בשריפת עץ או שריפת פחם.

הבחירה צריכה לקחת בחשבון עמידות, עלויות, וטעם אישי.

בקיצור, אם עד היום חשבתם שהסוד הוא בבצק/ברוטב/בתוספות, קחו בחשבון שהתנור שלתוכו אתם מכניסים את הפיצה שלכם קובע את האופן שבו הפיצה שלכם יוצאת החוצה 🙂

נינג'ה מרגריטה סלייס

מסתורית ולא נוטה לדבר הרבה, מוכנה לנסות כל פיצה וכל תוספת ולא מפחדת משום אתגר.
חובבת בצק דק ואוהבת להוסיף לפיצה שלה זחוק. נינג'ה מרגריטה סלייס אחראית לטעום כל פיצה באשר היא, ללא פחד וללא חרטות.

הוסיפו תגובה