ראשי » פרופסור פיצה » שאלה: למה קרטוני פיצה מרובעים?

שאלה: למה קרטוני פיצה מרובעים?

קרטון פיצה

ועכשיו לנושא העיקרי… אז למה באמת פיצה עגולה מגיעה דווקא בקרטונים מרובעים?

שאלה:

למה פיצה עגולה מגיעה בקרטוני פיצה מרובעים? יעל

 

תשובה:

שאלה מצויינת!!

אז קודם כל, סתם לציין, הפיצות עצמן עגולות בגלל שכשמרדדים אותן זו הצורה הדי טבעית שהן מקבלות. באופן כזה גם החיתוך המסחרי של פיצות הוא חסכוני יותר ומבזבז פחות זמן ובצק מהקצוות.

ועכשיו לנושא העיקרי… אז למה באמת פיצה עגולה מגיעה דווקא בקרטונים מרובעים?

מסתבר שיש לכך דווקא די הרבה סיבות (הגיוניות!). בראש ובראשונה- השיקול הכלכלי. עלויות הייצור זולות יותר לקרטון מרובע, כולל סימון הקיפולים. בכלל הקיפול של מגש כזה הוא פשוט ומהיר יותר. חסכון בעלויות, כבר אמרנו? וחוץ מזה, לקרטון מרובע יש שטח פנים גדול יותר, דהיינו- יותר מקום לפרסומות! יותר פרסומות = יותר כסף.

מעבר לזה יש סיבות נוספות. הקרטון המרובע עושה רושם שהפיצה גדולה יותר כיוון שהעין תופסת את גודל מגש המשלוח. נסו לדמיין את הפיצה שלכם מגיעה בקופסה עגולה בגודל הפיצה עצמה. נכון שעכשיו המשלוח שקיבלתם נראה לכם קטן יותר? אז גם הפיצה קטנה יותר? (לא, היא רק נראית לכם ככה).

וגם, הפינות שנשארות ריקות בקרטון מרובע מאפשרות להוסיף רטבים ושקיות תבלין, כך שיש מקום בקרטון ליותר מאשר רק הפיצה ואין צורך בשקיות או אריזות נוספות. ויש הטוענים שהרבה יותר קל ומהיר להוציא משולשי פיצה מתוך הקרטון המרובע, בדיוק בגלל אותן פינות ריקות שמאפשרות להשחיל בקלות את האצבעות מתחת למשולש.

כיום ניתן למצוא פיצריות שמשתמשות בקרטונים "עגולים". הקרטונים לא עגולים לחלוטין (בגלל נושא של אפשרויות ועלויות ייצור) אלא מתומנים, והשימוש בהם נעשה יותר לשם הגימיק והייחוד, ולא מטעמים כלכליים או מטעמי נוחות (שהרי כפי שכבר הסברנו, אלה מטים את הכף לטובת הקרטונים המרובעים).

אז הנה לכם, משולשי פיצה עגולה בקרטון מרובע…  🙂

מר מגש

מייסד האתר והאב הרוחני שלנו. האגדה מספרת שפיצה הייתה המילה הראשונה שאמר כתינוק. מר מגש שולט בכל רזי הפיצה ויודע לענות על כל שאלה שלנו בנושא.

הוסיפו תגובה