ראשי » מגזין הפיצה » אם נותנים לעובדים פיצה התפוקה שלהם עולה

אם נותנים לעובדים פיצה התפוקה שלהם עולה

עובד מחזיק פיצה

הנה סוף סוף המדע מוכיח שאכילת פיצה תורמת לפריון בעבודה. אין בכך לומר שאכילת פיצה תשפר את בריאותינו, אלא שאכילתה תשפר את המוטיבציה שלנו לעבוד קשה יותר.

דן אריאלי הוא פרופסור לפסיכולוגיה באוניברסיטת דיוק בארה"ב, העומד להוציא לאור ספר בשם "תגמול: ההגיון החבוי שמעצב את המוטיבציות שלנו" (בתרגום חופשי).

בספרו טוען המחבר שאכילת פיצה מעודדת מוטיבציה לעבוד קשה יותר. טענה זו נתמכת בתוצאות ניסוי שערך בנושא בהשתתפות עובדי מפעל "אינטל" ישראל.

בניסוי הובטח לעובדים אחד משלושה דברים באם יעמדו ביעדים השבועיים: קופון לפיצה חינם, בונוס כספי (בסך $30), או מחמאה בהודעת טקסט מהבוס.

קבוצת הביקורת כמובן שלא קיבלה אף אחד מהדברים.

באופן כמעט מיידי, הקופון לפיצה בלט כתמריץ האפקטיבי ביותר, כשקבוצת העובדים עקפו את קבוצת הביקורת ב-6.7%.

יש לציין כי באופן מפתיע, בתחילת הניסוי האמור, תמריץ הפיצה היה אפקטיבי יותר מהתמריץ הכספי אשר הביא לעליה בפריון של 4.9%, וגם מתמריץ המחמאה שהביא לעליה בפריון של 6.6%. יתירה מכך, הקבוצה לה הובטח תגמול כספי הניבה אחוזי פריון נמוכים ב-13.2% מקבוצת הביקורת.

התוצאות הסופיות דירגו את הקבוצות לפי סדר יורד באופן הבא: קבוצת ההודעה מהבוס, קבוצת הפיצה, קבוצת הביקורת (ללא תמריץ!), קבוצת הכסף.

השורה התחתונה – מתוצאות המחקר עולה כי תחושת ההערכה על ידי אחרים מדרבנת ונזכרת לאורך זמן יותר מאשר תמריצים אחרים בני חלוף.

נינג'ה מרגריטה סלייס

מסתורית ולא נוטה לדבר הרבה, מוכנה לנסות כל פיצה וכל תוספת ולא מפחדת משום אתגר.
חובבת בצק דק ואוהבת להוסיף לפיצה שלה זחוק. נינג'ה מרגריטה סלייס אחראית לטעום כל פיצה באשר היא, ללא פחד וללא חרטות.

הוסיפו תגובה